Wataha Farkas!

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:


 



FORUM ZAWIESZONE
ZAPRASZAMY TU: http://watahatrzechksiezycy.blogspot.com/


Autor Wątek: taki smiesny this  (Przeczytany 669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

basiory

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
taki smiesny this
« dnia: Wrzesień 18, 2018, 11:26:25 »

Zobaczmy kilka przykładów:
Kiedy "this" wskazuje na obiekt Window (Global)
Metody na obiektach
Kiedy "to" jest używane jako metoda na obiekcie
Kiedy "to" jest używane jako metoda na obiekcie zagnieżdżonym
Kiedy "to" jest używane jako metoda na obiekcie (funkcje strzałek)
Konteksty funkcji
"Nowe" słowo kluczowe - dlaczego jest tak potężne
Tworzenie instancji obiektu z funkcji konstruktora za pomocą słowa kluczowego "nowy"
1. Gdy "this" wskazuje na obiekt Window
Jeśli spróbujesz odwołać się do "tego" poza funkcją, odniesie się do GLOBALNEGO kontekstu (zwanego także obiektem Window w przeglądarce).

Funkcje, które znajdują się w kontekście globalnym (nie jako metoda na obiekcie), wskażą słowo kluczowe "this" z powrotem do obiektu Window.

Spróbuj sam.


2. Metody na obiektach
Kiedy "to" znajduje się wewnątrz obiektu, odnosi się do samego obiektu (*)
Załóżmy, że tworzysz obiekt i dołączasz metodę. Kiedy "to" jest używane wewnątrz metody, "this" zwraca obiekt "pies".


Zagnieżdżone obiekty
Wartość "tego" może być bardziej skomplikowana w oparciu o zagnieżdżanie w obiektach.

Za każdym razem, gdy obiekt jest zagnieżdżony w innym obiekcie, a następnie "to" wskazuje obiekt, w którym zdefiniowana jest metoda.

Przykład:


* Ale poczekaj! Funkcje strzałek są CAŁKOWICIE różne.

Nie żartuję.

Pamiętasz, kiedy powiedziałem, że jeśli użyjesz "this" jako metody wewnątrz obiektu, słowo kluczowe "this" zostanie przypisane do tego obiektu?

Funkcje strzałki nie działają w ten sposób.

Zamiast tego "this" wskazuje na obiekt Window / globalny kontekst.

Wypróbuj poniższy kod w konsoli:




Funkcja konstruktor pozwala nam określić przedmiot (jak liczba lub ciąg znaków, oprócz tego, że ma swoje własne szczególne właściwości i metody).

Kocham psy, więc stwórzmy obiekt typu pies i przechowujmy w nim trochę informacji.


Należy zauważyć, że "this" nie ma wartości w funkcji konstruktora.

Jednak za każdym razem, gdy tworzysz nową instancję obiektu Dog, wartość "this" wskaże obiekt, który właśnie stworzyłeś. NIE wskaże on samego prototypu psa.

Użyj słowa kluczowego "new" z nazwą typu obiektu i podaj wymagane parametry podczas tworzenia instancji obiektu.

Jest to podobne do robienia czegoś takiego:
Zapisane
 

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
psychologia federacjagarmanii2023forum forumfotograficzne serwerminecraft polskiserwersluzb